Eindelijk was het zover, op vrijdagavond 1 april was het uitgestelde Nieuwjaarsconcert van 125 jaar-jubilerend Harmonie Katwijk. Met de vijf enthousiaste muzikanten van het koperkwintet PelgrimBrass werd het een heerlijke avond vol met muziek en entertainment.

Dankzij de financiële sponsoring van meerdere lokale ondernemers was dit concert gratis toegankelijk waar het aanwezige publiek dankbaar gebruik van maakte. In een volle Ontmoetingskerk genoten zij van muziek van Harmonie Katwijk en PelgrimBrass en gesproken woord door presentator Jaco van der Bent.

Jubilee Concerto
Dat PelgrimBrass een enthousiast en creatief koperkwintet is, dat bleek wel. In een uiteenlopend repertoire lieten zij de diversiteit en mogelijkheden van hun talent en hun koperinstrumenten horen.
Ook kwam de muzikale samenwerking tussen het harmonieorkest en dit getalenteerde koperkwintet goed tot uiting in muziekstukken zoals ‘Hide and Seek’ en ‘Just the way we are’. En met als vrolijke afsluiter: ‘de Trumpetenraserei’!
Dit concert was ook de primeur van een bijzondere concertstuk die voor de jubilerende 125-jarige Harmonie Katwijk is geschreven. Dit is het prachtige jubileumstuk ‘Jubilee Concerto’, geschonken door wijlen trouwe fan Coos Brugge.

Collecte voor Oekraïne
Met het spelen van ‘ A Prayer for Peace’ stonden de muzikanten stil bij de situatie in Oekraïne en werd aandacht gevraagd voor de collecte aan hulpvooroekraine.nl. Dit is een intitiatief van drie lokale hulporganisaties: Stichting Werkgroep de Ruyter, Stichting Hands&Feet en Stichting Oekroe. We mochten een totaal van € 515,- aan gulle giften van publiek en leden aan hen overmaken.
Zo kwam er een heel goed einde aan een mooie concertavond.