Wild Geraas

De Pietenband

Home » de vereniging » Wild Geraas

Wild Geraas

Harmonie Katwijks Pietenband ‘Wild Geraas’ is een gelegenheidsensemble dat op 5 december scholen en instellingen bezoekt in het kader van het Sinterklaasfeest.

Wilt u dat de Pietenband een bezoek brengt aan uw organisatie of evenement in de periode voor 5 december? Stuur een e-mail naar wildgeraas@harmoniekatwijk.nl.

Optredens

Sinds 2004 verzorgt Wild Geraas optredens op scholen (waaronder De Windvang, De Krulder, de Duinroos, de Horizon, Prins Willem Alexanderschool, de Willem van Veenschool en de Verrekijker), het dagcentrum van de Willem vd Berghstichting en het Zeehospitium. Daarnaast begeleidt de Pietenband de intocht van Sinterklaas in Katwijk a/d Rijn en het bezoek van de Sint in Winkelcentrum Hoornespassage.

Oorsprong

De oorsprong van het ensemble vindt zich in het jarenlange Sinterklaasoptreden van de MLD-kapel van Marine Vliegkamp Valkenburg. Deze kapel verzorgde de vieringen op het Rotterdams (Rijnlands) Zeehospitium. Na het opheffen van de kapel werd de traditie met muzikale (oud) militairen, aangevuld met leden van Harmonie Katwijk, in stand gehouden. Op den duur zijn de oud-militairen allen vervangen door leden van de Harmonie.

Pietenband Wild Geraas