Na het nieuwjaarsconcert 2014 ‘Movie Moods’ is Harmonie Katwijk gestart met de voorbereidingen voor het jaarlijkse voorjaarsconcert. Dit donateursconcert zal plaatsvinden op 10 mei 2014 in zalencentrum TriPodia.

Het nieuwjaarsconcert 2014 stond in het teken van beeldende klanken van vele bekende films, het voorjaarsconcert heeft een ander karakter. Er blijven enkele stukken zoals ‘The Day After Tomorrow’ en ‘Charles Chaplin’ op de lessenaar staan, maar er wordt in deze periode ook gerepeteerd aan nieuw repertoire.

Nieuw op de lessenaar staan de ‘Frank Sinatra Hits Medley’ en ‘Santana, a portrait’. Dit zijn interessante muziekstukken met leuke partijen voor alle instrumentgroepen, maar het zijn ook goede studiestukken om de kwaliteit van het orkest verder te verhogen. Daarnaast zorgen deze aanvullingen op het repertoire voor diversiteit in het muziekprogramma en bieden ze voldoende uitdaging voor zowel muzikanten als publiek.

Noteer zaterdag 10 mei alvast in uw agenda. Het belooft een divers, goed en verrassend concert te worden met muziekrepertoire wat u nog niet eerder van ons gehoord hebt.