Na een aantal weken voorbereiding was het gisteren zover, het leerlingenorkest van Pius X (spreek je uit als Pius 10) kwam naar Katwijk om samen met de aspiranten van Harmonie Katwijk een concert te verzorgen in het Zeehospitium.

Van 15.00 uur tot 16.00 uur hebben de beide orkesten ieder apart geoefend. Om 16.00 uur stond er koffie, thee, fris en cake klaar en konden we even bijkomen van het spelen. De zaal werd snel omgebouwd want na deze pauze gingen de twee orkesten gezamenlijk spelen. Wilco van den Oever, dirigent van het aspirantenorkest Harmonie Katwijk, dirigeerde het gezamenlijke stuk, ‘Tree little poptunes’, wat een groot succes was op deze manier met beide orkesten. Om 17.00 uur staan de patatjes klaar en kunnen we nog even genieten van de laatste zonnestralen buiten. Het oefengedeelte zit erop, op naar het concert!

Om 18.45 uur bijt Pius X het spits af bij het Zeehospitium en speelt vier bekende topnummers. De sfeer zit er al lekker in en dirigent Steven van den Oever is dan ook zeer tevreden. Nadat ook de aspiranten van de Harmonie Katwijk hun kunsten hebben laten horen, spelen we nog een keer het nummer samen. En daarmee sluiten we met elkaar een zeer geslaagde dag af.

Dit smaakt naar meer bij de organisatie! Voor volgend jaar zijn we uitgenodigd bij Pius X. Tot dan!

Benieuwd naar de rest van de foto’s? Bekijk het fotoalbum.