Het Nieuwjaarsconcert van de Harmonie Katwijk is inmiddels een goede jaarlijkse traditie en net zo onlosmakelijk verbonden met nieuwjaarsdag als schansspringen en de Weense wals. Ook dit jaar belooft het op vrijdag 12 januari in de Ontmoetingskerk in Katwijk aan den Rijn weer een verrassend muzikaal feest te worden. Dankzij de financiële steun van sponsors is dit Nieuwjaarsconcert gratis toegankelijk.

Voor de editie van 2024 werken we, onder leiding van dirigent en muzikaal leider Rob Balfoort, samen met een aantal bijzondere solisten: organist Hugo van der Meij en zangeres Marysia van der Laaken-Pardoen. We stellen hen graag aan u voor:

Hugo van der Meij
Hugo van der Meij was al op zeer jonge leeftijd  achter de piano te vinden. Hij was 20 jaar oud, toen hij de cursus Koordirectie aan het UCK te Utrecht ging volgen. Momenteel is Hugo dirigent van 2 mannenkoren, een gemengd koor en een mannenensemble. Ook speelt hij door het hele land als koorbegeleider op zowel orgel als piano en geeft hij steeds meer solo-orgelconcerten. Concertreizen brachten Hugo in België, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Luxemburg en Canada. Ook verleende hij medewerking aan meer dan 30 cd-opnames. Naast zijn muzikale werkzaamheden is Hugo verbonden aan het Hoornbeeck College te Gouda als docent muziek en communicatie. Hugo is kerkorganist in de Christelijke Gereformeerde Kerk te Katwijk, en speelt regelmatig diensten in andere kerken.

Marysia van der Laaken – Pardoen
Marysia van der Laaken-Pardoen is in 2010 afgestudeerd als Docent Muziek met Jazz Zang als hoofdinstrument aan het Koninklijk Conservatorium Den Haag. Al van jongs af aan speelt zij piano. Zingen doet Marysia graag in bigbands, close harmony vocal groups en orkest en ze speelt graag basgitaar in pop- en soulbands. Marysia is werkzaam als veelzijdig docent muziek in het basisonderwijs en gebruikt daarbij graag ukelele, gitaar of piano als begeleidingsinstrument.

Gratis toegang
Het non-stop programma begint om 20:15 uur. De Ontmoetingskerk opent om 19.30 uur. Presentator Jaco van der Bent leidt u door de muzikale reis van deze avond heen.
Dankzij de steun van een aantal lokale ondernemers kunt u en jij gratis van dit unieke concert genieten. Gratis toegangskaart(en) reserveren kan via deze link.
Dit concert wordt mede mogelijk gemaakt door deze sponsors. We zijn hen daar zeer erkentelijk voor!

• First Man Schuitemaker
  • Ouwehand Bouw