Het is wel vroeg uit je bed op Koninginnedag, maar daar krijg je dan ook heel veel voor terug. Neem nu bijvoorbeeld de muzikanten van Harmonie Katwijk. Zij stonden op 30 april jl. ’s morgens weer klaar om de vaderlandse liedjes te begeleiden. Zoals gebruikelijk in het programma worden eerst vanaf de kantelen van de Dorpskerk in Katwijk aan de Rijn enkele muzikale nummers over het dorp geblazen door 4 koperblazers van Harmonie Katwijk.

Op de Turfmarkt voor de Roskam was door de Oranjevereniging en haar medewerkers alles in gereedheid gebracht om de Koninklijke feestdag te starten. Er heerste een gezellige drukte. Veel ouders waren met hun kinderen naar de feestelijkheden gekomen. Om 10.00 uur kan het feest dan eindelijk beginnen. Na het zingen van 2 coupletten van het Wilhelmus mochten alle kinderen die een ballon hadden ontvangen hun ballon loslaten om mee te doen aan de wedstrijd die hier aan verbonden was. Elke ballon had een kaartje met naam en adres, en maar hopen dat jouw ballon het meest ver komt.

Rond 10.15 uur start Harmonie Katwijk onder leiding van Wilco van den Oever haar Oranjeconcert met veel verschillende nummers uit diverse genres. Het was dit keer weer voor elk wat wils. Van stevig tot harmonieus, het zat allemaal in dit concert. Het toegestroomde publiek genoot van de muziek en de kinderen genoten van de spelletjes. Het weer werkte perfect mee. Het zonnetje scheen uitbundig en de temperatuur was heerlijk. Een echte stralende Koninginnedag, zoals deze moet zijn. Muziek, publiek, veel kinderen die genieten en een stralend zonnetje, een hapje en een drankje. Wat wil je nog meer. Na het concert namen de muzikanten het warme applaus van het aanwezige publiek graag in ontvangst. Daarna is de tijd voor de muzikanten aangebroken om zich ook in het feestgedruis te begeven.

Spreekt de muziek je aan, en zou je ook graag willen musiceren? Kom gerust eens langs op één van onze repetitieavonden in de Kleine Joannes in de Kerkstraat, op dinsdag- of donderdagavond. Wie weet, wordt je enthousiast dan kunnen we kijken of er een plekje voor je te vinden is. Muziek maken blijft altijd iets speciaals, misschien ook voor jou?