Het Nieuwjaarsconcert van de Harmonie Katwijk is inmiddels een goede jaarlijkse traditie en net zo onlosmakelijk verbonden met nieuwjaarsdag als schansspringen en de Weense wals. Ook dit jaar belooft het op vrijdag 11 januari in de Dorpskerk in Katwijk aan den Rijn weer een verrassend muzikaal feest te worden met fantastische solisten.

Het Nieuwjaarsconcert van de Harmonie Katwijk staat al jaren garant voor muzikale innovatie en verrassingen. Voor de editie van 2019 werken we samen met een aantal bijzondere solisten: Anneleen Schuitemaker op harp en Jeffrey Kant op trombone. We stellen hen graag aan u voor:

Anneleen Schuitemaker

Anneleen Schuitemaker (1992) groeide op in Katwijk aan Zee en kreeg hier op 10-jarige leeftijd haar eerste harplessen bij Anke Bottema op de muziekschool Katwijk. In september 2010 startte zij haar studie bij Erika Waardenburg aan het Conservatorium van Amsterdam, waar zij in 2014 haar bachelor diploma behaalde. Aansluitend werd zij toegelaten tot de masteropleiding en behaalde recentelijk haar diploma Master of Music met een 9,5.

Anneleen heeft een passie voor orkestspel en is actief in diverse orkesten in binnen- en buitenland. Zo speelt zij regelmatig als gast bij o.a. het Koninklijk Concertgebouw Orkest, Nederlands Philharmonisch Orkest, Staatskapelle Berlin en het Rundfunk Sinfonieorchester Berlin.
In september 2015 kreeg zij na een succesvolle auditie een twee-jarige academieplaats bij de Staatskapelle Berlin – het orkest van de Staatsopera in Berlijn. Vanaf september 2017 is Anneleen verbonden aan het Gürzenich-Orchester in Keulen, waar zij van seizoen 2017-2019 een academieplaats heeft verworven.
Op het gebied van kamermuziek is zij actief in diverse ensembles. Zo maakt zij sinds 2010 deel uit van het Borealis Trio. Daarnaast treedt zij regelmatig op met trio42. Het enige ensemble ter wereld in de combinatie van viool, saxofoon en harp.

Anneleen bespeelt een Lyon & Healy style 23 Concertharp (Bronze), in bruikleen gegeven door het Nationaal Muziekinstrumenten Fonds.

Jeffrey Kant

Jeffrey Kant is geboren op 13 juli 1992 in Sleeuwijk (NB). In het laatste jaar van zijn VWO-studie volgde hij tegelijk de vooropleiding aan het Rotterdams Conservatorium (CODARTS). Na een succesvolle auditie startte hij hier in 2010 als eerstejaars student Klassiek Trombone bij Jörgen van Rijen, Pierre Volders en Remko de Jager. In september 2011 verhuisde Jeffrey met zijn docenten mee naar het Conservatorium van Amsterdam, waar hij op in 2014 zijn diploma Bachelor of Music behaalde en in 2016 werd Jeffrey’s Master eindexamen beoordeeld met een 10 en behaalde hij cum laude zijn Master of Music.

Na een succesvolle auditie in mei 2015 is Jeffrey sinds augustus van dat jaar werkzaam als solo trombonist bij het WDR Sinfonieorchester in Keulen (D). Ook is hij sinds juni 2015 vast lid van het Nieuw Trombone Collectief, een ensemble bestaande uit 9 top-trombonisten uit Nederlandse en Duitse orkesten.
Als remplaçant heeft Jeffrey gespeeld in professionele orkesten en ensembles als het Koninklijk Concertgebouw Orkest, het Rotterdams Philharmonisch Orkest,het Sinfonieorchester des Bayerischen Rundfunks, het Gürzenich-Orchester Köln,het Antwerp Symphony Orchestra, het Radio Filharmonisch Orkest, het Metropole Orkest, het Nederlands Philharmonisch Orkest, het Residentie Orkest, het Noord Nederlands Orkest en de Philharmonie Zuidnederland. In 2015 won Jeffrey in Valencia de ITA Quartet Competition als lid van het Atlantic Trombone Quartet.

Gratis toegang
Het non-stop programma begint om 20:15 uur. De kerk opent om 19.30 uur. Presentator Jaco van der Bent leidt u door de muzikale reis van deze avond heen.
Dankzij de financiële steun van diverse gulle sponsors is dit nieuwjaarsconcert gratis toegankelijk. Deze gratis toegangskaarten zijn nu af te halen bij FirstMan in de Princestraat en slagerij Coen Francken in de Rijnstraat.
Gelet op dit unieke evenement in combinatie met deze schitterende locatie en gratis toegankelijkheid wordt geadviseerd om niet te lang te wachten met het afhalen van de kaarten. Wees er snel bij om teleurstellingen te voorkomen!