Het Nieuwjaarsconcert van de Harmonie Katwijk is inmiddels een goede jaarlijkse traditie en net zo onlosmakelijk verbonden met nieuwjaarsdag als schansspringen en de Weense wals. Ook dit jaar belooft het op vrijdag 12 januari in de Dorpskerk in Katwijk aan den Rijn weer een verrassend muzikaal feest te worden met fantastische solisten.

Het Nieuwjaarsconcert van de Harmonie Katwijk staat al jaren garant voor muzikale innovatie en verrassingen. Voor de editie van 2018 werken we samen met een aantal bijzondere solisten: Treeo Hout en Marinda Kusters. We stellen hen graag aan u voor:

Treeo Hout
Dit zijn drie jonge musici in een kleine en wendbare formatie. Bewegend langs de grenzen van repertoire en muziekstijlen, brengen zij originele programma’s vol energie. Sinds april 2016 vormen Marinda Kusters – fluit, Helmke Jansen – hobo en Thomas Dulfer – fagot, een ensemble dat met een aanstekelijk enthousiasme op het podium staat. Zij leerden elkaar kennen in de academie van het Nederlands Blazers Ensemble waar de persoonlijke maar ook zeker de muzikale klik meteen opviel.

Treeo HOUT speelt regelmatig concerten door het hele land en verzorgde daarnaast optredens op radio en televisie. Meest recent waren de concerten als onderdeel van Grachtenfestival 2017, de NJO Muziekzomer 2017 en concerten tijdens de Nacht van Kunst & Kennis 2017 in Leiden.

Marinda Kusters
Marinda Kusters (1989) studeerde dwarsfluit aan het Conservatorium van Amsterdam bij Abbie de Quant waar zij in 2012 met goed gevolg eindexamen deed. In 2015 mocht zij aan hetzelfde Conservatorium haar diploma Docent Muziek in ontvangst nemen. Naast haar conservatorium opleiding fluit, waren haar deelname aan o.a. het Ricciotti Ensemble en het Jong Nederlands Blazers Ensemble van grote waarde voor haar muzikale ambitie en identiteit. Ze is vaste fluitiste bij het REX Orkest, speelt regelmatig als remplaçant in uiteenlopende orkesten en ensembles waaronder het Nederlands Blazers Ensemble en speelde recentelijk in het orkest bij de musical ‘Into the Woods’.

Haar muzikale ‘roots’ liggen echter bij Harmonie Katwijk, waar zij als 9 jarig meisje begon met dwarsfluit spelen, maar waar zij tegenwoordig wekelijks de tenor-saxofoon partij vertolkt om haar muzikale vaardigheden te verbreden.

Gratis toegang
Het non-stop programma begint om 20:15 uur. De kerk opent een uur eerder, om 19.15 uur. Het Aspirantenorkest verzorgt dan een voorprogramma voor u. Dankzij de financiële steun van diverse sponsors is dit nieuwjaarsconcert gratis toegankelijk. Deze gratis toegangskaarten zijn nu af te halen bij FirstMan in de Princestraat en slagerij Coen Francken in de Rijnstraat.

Gelet op dit unieke evenement in combinatie met deze schitterende locatie en gratis toegankelijkheid wordt geadviseerd om niet te lang te wachten met het afhalen van de kaarten. Wees er snel bij om teleurstellingen te voorkomen!