Al 125 jaar neemt Harmonie Katwijk enthousiast deel aan de Najaarsfeesten met uiteenlopende optredens. In haar jonge jaren als marcherend orkest door de Katwijk Binse straten, nu al vele jaren als zittend harmonieorkest met een divers repertoire. Vanwege haar 125-jarig jubileum zijn er een aantal speciale muzikale evenementen tijdens deze feestweek.

Op donderdagavond 25 augustus staat vanaf 20.30 uur de Kerklaan in het teken van het Kattuk Bins Vrijthofconcert van de 125-jarige Harmonie Katwijk. Helemaal in de stijl van het orkest van André Rieu geeft jubilerend Harmonie Katwijk een avondvullend concert met de talentvolle Britse mezzo-sopraan Emma Brown.

In Rieu-stijl
Onder leiding van dirigent Rob Balfoort belooft dit een memorabel concert te worden met lichteffecten, kleding in Rieu-stijl, herkenbare melodieën, van klassieke muziek tot bekende walsen, maar ook hedendaagse muziek. Dit non-stop concert begint om 20.30 uur en wordt gepresenteerd door Jaco van der Bent. Mochten de weersomstandigheden zo zijn dat een buitenconcert niet mogelijk is, dan vindt dit concert in de Dorpskerk plaats. Dit mag u niet missen! Toegang is uiteraard gratis, want dit concert is mede mogelijk gemaakt door Spaarbankfonds Katwijk, Meerburgfonds, Wijkraad Katwijk aan den Rijn en Wijkraad Katwijk aan Zee.

Foto-tentoonstelling
Tijdens deze feestweek zal er in de Open Hof van maandag 22 tot en met donderdag 25 augustus een historische foto-tentoonstelling zijn met een mooie terugblik op deze muzikale geschiedenis van de Harmonie. De muzikale opening met het saxofoonensemble is op maandag 22 augustus om 19.30 uur.

Ook op zaterdag 20 augustus mag de Harmonie Katwijk muzikaal van zich laten horen met ‘s ochtends een optreden op de Turfmarkt. ‘s Avonds verleent het saxofoon-ensemble en diverse andere muziekgezelschappen hun medewerking aan een varend concert. Daarnaast staat ook de recordpoging op zaterdag 27 augustus in het teken van muziek. Zo vieren we samen een mooi jubileumfeest!