De afgelopen periode heeft het aspirantenorkest diverse concerten verzorgd in enkele verzorgings- en verpleeghuizen. Het concert op woensdagavond 29 januari was in Huize Rustenborch/van Wijckerslooth in Oegstgeest en het concert op dinsdagavond 11 februari in Overduin te Katwijk.

Vanaf 18.45 uur worden in Huize Rustenborg/van Wijckerslooth de eerste bewoners in bed of rolstoel de zaal binnengereden. Rond 19:00 uur komen de eerste lopende bewoners aan en zoeken een plekje in de zaal, in afwachting wat er komen gaat. De dames van de catering bereiden alvast de pauzedrankjes en glaasjes advocaat voor en dan klinkt onder leiding van dirigent Wilco van den Oever het openingsnummer: ‘Songs of Praise’ deel 2, vervolgens ‘The Young Verdi’ en ‘Marco Borsato on Stage’.

Kees Pols gaf informatie over de te spelen en gespeelde nummers, dirigent en het orkest. Het optreden werd vervolgd met de nummers ‘Send in the Clowns’, ‘Jurassic Park’, ‘Morricone’s Melody’ met trompetsolo van Simon van Rijn en ‘The Lion Sleeps Tonight’ met solo van Jenneke de Mol op haar alt-saxofoon. Hierna volgde een pauze en vervolgens werden de nummers ‘Under the Sea’, ‘The Young Amadeus’, ‘Highlights of Shrek 2’, ‘Highlights of Mary Poppins’ en als toegift ‘The Lion Sleeps Tonight’ gespeeld.

Enkele bewoners van Huize Rustenborgh zaten regelmatig met de handen in de lucht en genoten zicht- en hoorbaar met volle teugen. Het aspirantenorkest werd met een groots applaus beloond en met een: “Tot volgend jaar!”, werd de avond met een drankje besloten.

Overduin
Een kleine twee weken later was het aspirantenorkest te gast bij Overduin in Katwijk. Deze keer met Jos van der Mey als dirigent, in verband met de afwezigheid van de vaste dirigent Wilco van den Oever. Het orkest had een uitdaging om in deze beperkte ruimte een goede opstelling te maken, maar dit is goed gekomen.

Met hetzelfde programma en spreker Kees Pols als in Rustenborch/Wijckersloot werd ook hier voor een enthousiast publiek een mooi concert gegeven. Dat Marco Borsato weer thuis was uit het ziekenhuis, werd niet door iedereen meteen begrepen, maar dat had geen invloed op de uitvoering en ontvangst van Marco Borsato on stage. Na een korte pauze werd ook hier de avond met een goed gevoel en een drankje besloten.

We zijn blij dat we voor deze ouderen een fijne muzikale avond mochten verzorgen. Ook interesse in een optreden van het aspirantenorkest? Neem dan contact met ons op via het informatieformulier.