Het was een ontzettend geslaagde studiedag en reünieconcert op zaterdag 6 november. We mochten veel oud-leden verwelkomen. Ze repeteerden met ons mee tijdens de studiedag waar onder leiding van Rob Balfoort en Peter Habraken vijf muziekstukken ingestudeerd werden. De oud-leden waren dit nog niet verleerd. Het geleerde brachten we ‘s avonds in de sfeervolle Joannes de Doperkerk in de aanwezigheid van een enthousiast publiek ten gehore. Een zeer geslaagde muzikale start van het jubileumjaar.

De oud-leden hadden hun oude instrument weer uit de kast gepakt, of konden gebruik maken van een instrument van de vereniging. Sommigen hadden al jaren niet gespeeld, anderen pakten nog regelmatig het instrument uit de koffer. Maar dat gaf niets, want muziek maken is net als fietsen, dat verleer je niet.

Herinneringen

Naast het repeteren en samen muziek maken werden er ook veel herinneringen opgehaald. Op deze dag werd namelijk ook de foto-tentoonstelling 125 jaar HK geopend en kreeg men een terugblik in de geschiedenis.

Concert

Met één dag samen muziek maken kun je veel bereiken, want diezelfde avond gaven we met alle oud-leden een concert in de nabijgelegen Joannes de Doperkerk. Dit concert werd ontspannen gepresenteerd door Mariëlle van den Oever en was door de sponsoring van De Milliano Mediation en Buitenbos Auto’s gratis toegankelijk.

Vrijwilligers

Tijdens zo’n dag is het fantastisch dat zoveel mensen zich vrijwillig inzetten om deze dag mogelijk te maken. Van de organisatie, tot de catering. Van de ontvangst tot de fotografie. Van de locatie tot de presentatie. Door veel mensen is hard gewerkt om dit mogelijk te maken en om iedereen een leuke dag te bezorgen en daar zijn we dankbaar voor.

Met zoveel oud-leden in het orkest en in het publiek was dit een zeer goede start van het jubileumjaar. Op naar het Nieuwjaarsconcert op vrijdag 14 januari!

Foto’s zijn gemaakt door Aad de Winter – bobkat.nl