Een groot aantal leden van het Groot Orkest ging van vrijdag 10 juli tot en met zondag 12 juli in Noord-Limburg op muziekweekend. Muziek en gezelligheid stonden hierbij centraal.

In de groepsaccomodatie Bekerhof in Hunsel werd het gehele weekend goed en ontspannen gerepeteerd. Ook was er tijd voor ontspanning en hebben we in het groepshuis met elkaar gegeten.

Op zaterdag bezochten we Adams Muziekcentrale in Ittervoort. In twee groepen kregen we een workshop ‘Onderhoud Instrumenten’ en werden we door Ton Ronckers rondgeleid in deze grote instrumentenfabriek. Op zaterdagavond stond het concert in de Abdijhof op het programma. Werkelijk een prachtige toplocatie met enthousiast publiek.

Op zondag bezochten we het donateursconcert van Fanfare Aurora in Baexem. Heel leerzaam om een ander orkest te beluisteren en er was veel herkenning in het concertprogramma. ‘s Middags vervolgden we het programma met een nuttige repetitie en we sloten het muziekweekend af met een gezellige BBQ.

Bekijk ook het fotoalbum Muziekweekend Limburg.