Muzikale ondersteuning bij herdenking omgekomen vissers

ma05jul20:00Muzikale ondersteuning bij herdenking omgekomen vissers20:00 Katwijk aan ZeeDoorGrote Orkest

herdenking omgekomen vissers katwijk

Informatie

Maandag 5 juli aanstaande organiseert de Stichting Visserijdagen Katwijk weer het moment waarop we herdenken dat veel van onze dorpsgenoten tussen 1919 en heden tijdens hun werk op zee gebleven zijn. Bijna 300 namen, uitgesneden in staal op het monument op de Noord Boulevard, laten de gaten zien welke in gezinnen en familie’s geslagen zijn. Verdriet dat nog versterkt wordt omdat er in veel gevallen nooit een graf gedolven kon worden omdat het lichaam van een dierbare nooit gevonden werd. Soms wordt na jaren een lichaam nog geïdentificeerd en krijgen de nabestaanden zekerheid. Maar dat is lang niet altijd het geval.

De herdenking begint om 20.00 uur. Burgemeester Visser en wethouder Knape zullen namens de gemeente een krans bij het monument leggen waarna de burgemeester een In Memoriam uitspreken zal. Medewerking zal worden verleend door de koperblazers van de 125-jarige Harmonie Katwijk welke een aantal passende liederen ten gehore zal brengen. Vanwege coronabeperkende maatregelen zullen een aantal nabestaanden persoonlijk worden uitgenodigd bij dit moment van herdenken aanwezig te zijn. Zij zullen ook een aandeel in de herdenking hebben.

De herdenking zal live worden uitgezonden zodat u deze vanuit uw eigen huis kunt meebeleven of op een later moment kunt bekijken.

(Maandag) 20:00

Boulevard

Katwijk aan Zee

Stichting Visserijdagen Katwijk

De Stichting Visserijdagen Katwijk organiseert elk jaar in de maand juli een volksfeest voor alle Katwijkers en toeristen. De Visserijdagen geven een impuls aan de Katwijkse economie maar ook aan het maatschappelijk en culturele leven. Daarnaast zet Stichting Visserijdagen Katwijk zich in voor het behoud van het laatste stukje van Katwijks Maritiem erfgoed. Heel veel van Katwijks visserijverleden is al vergaan. De stichting maakt deel uit van de Adviescommissie Historische erfgoedkade, het erfgoed van de Katwijkse binnenvaart.

Learn More