Op vrijdag 12 april 2019 gaven Harmonie Katwijk en de Band of KLM Royal Dutch Airlines, ook wel het KLM orkest genoemd, een voorjaarsconcert in de Ontmoetingskerk in Katwijk aan den Rijn. Een mooie muzikale reis.

Het voorjaarsconcert van de Harmonie Katwijk is traditiegetrouw een muzikale terugblik op het klassieke nieuwjaarsconcert en een vooruitblik op het zomerseizoen. Diverse klassieke werken van het Nieuwjaarsconcert stonden op het programma, evenals zomerse hits van de aanstaande buitenoptredens.

KLM orkest
Dit concert is extra bijzonder want deze muzikale reis maken we niet alleen. Het KLM orkest neemt een deel van dit concert op zich.  De Band of KLM Royal Dutch Airlines, het KLM Orkest, is het muzikale visitekaartje van onze Nationale Luchtvaartmaatschappij.

Al sinds 1953 is het orkest zeer actief en treedt het op bij feestelijke en officiële gelegenheden van de KLM in binnen- en buitenland. Zo heeft het KLM Orkest haar muzikale klanken al laten horen in diverse landen, waaronder de VS, Canada, Singapore en Maleisië. Daarnaast geeft het KLM Orkest regelmatig concerten bij evenementen in de regio Amsterdam en ver daarbuiten.

Locatie: Ontmoetingskerk Katwijk
Fotograaf: Aad de Winter (bobkat.nl)