Op zaterdagavond 9 november gaf Valkenburg’s Harmonie haar najaarsconcert. Dit deed zij niet alleen, te gast was zustervereniging Harmonie Katwijk. Het was aan Valkenburg’s Harmonie om de avond te beginnen. Zij had een wat klassieker programma. Het orkest was uitgebreid met een aantal muzikanten die graag eens mee wilden spelen, waardoor het een groot orkest was met een volle klank! Het orkest begon met het mooie “Tancredi” van Rossini, gevolgd door de eerste 5 delen “Suite the Comedians” van Kabalevsky. Bij het stuk “Danse Macabre” van Saint-Saëns werd de hulp van violist Ludo de Goeje ingeroepen. Hij vertolkte de solopartij op zeer muzikale wijze. Het programma werd voortgezet met “Puccini in Concert”, een medley van verschillende werken van Puccini. Daarna was het de beurt aan “Saxomania”, waar René de Jong op baritonsaxofoon soleerde. Dit stuk zat voor hem als een op maat gemaakte jas, zo fantastisch werd dit uitgevoerd. Het was duidelijk te zien dat René genoot van dit stuk en het orkest genoot met hem mee. Valkenburg’s Harmonie sloot de avond af met “Conga del Fuego”, een pittig werk met een Spaans karakter.

Na de pauze was het de beurt aan Harmonie Katwijk. Zij bracht, onder leiding van hun dirigent Dick Verhoef, een mooi programma ten gehore. Zij begonnen met “Ammerland”, een werk dat zij die dag al eerder ten gehore hadden gebracht op de begrafenis van erelid Gerard Kruger. Om hierbij nog even stil te staan, speelden zij dit mooie werk nogmaals op deze avond. Vervolgens gaf Harmonie Katwijk een mooi programma met werken als “Rushmore”, “Noah’s Ark” en deel 2 en 3 van de “Cuban Overture” van George Gershwin. Vervolgens ging Harmonie Katwijk over op een wat lichter en swingender programma met muziek van The Who, Billy Joel en Elvis. Harmonie Katwijk sloot de avond of met de spetterende “Deep Purple Medley”. Het was een zeer geslaagde avond.

Bron: http://pr.valkenburgsharmonie.nl/