Met het Rabobank Nieuwjaarsconcert is Harmonie Katwijk het nieuwe jaar weer goed begonnen. De Dorpskerk in Katwijk was op vrijdag 9 januari de locatie van dit Nieuwjaarsconcert. Op zaterdag 10 januari werd dit herhaald in de Groene Kerk in Oegstgeest. Twee prachtige locaties, met een grote opkomst van een enthousiast publiek.

Het Rabobank Nieuwjaarsconcert werd dit jaar voor de dertiende keer georganiseerd. Vrijdag 9 januari trad in het voorprogramma het aspirantenorkest op. Het was hun eerste optreden met hun nieuwe dirigent Misha Sporck. Een mooi begin voor hem, het orkest, maar zeker ook voor dit Nieuwjaarsconcert. Nieuw dit jaar was het tweede concert, op zaterdag 10 januari in de Groene Kerk in Oegstgeest. Dit Nieuwjaarsconcert werd geheel aangeboden door Rabobank Leiden-Katwijk.

Reis om de wereld
Na het openingsnummer ‘Fasten Seatbelts’ begon de muzikale reis om de wereld. Harmonie Katwijk nam het aanwezige publiek mee naar de Amerikaanse staat Virginia. Vervolgens speelden zij ‘Tanczi’ een stuk in de stijl van traditionele Russische muziek. Ook stond onder andere ‘Song for Japan’ en ‘Out of Africa’ op het programma. Prachtige filmmuziek zoals ook Morricone’s Portrait, een medley van bekende nummers van de bekende componist Ennio Morricone.

Jazz
Gezagvoerder van deze muzikale reis was dirigent Rob Balfoort. Samen met een speciaal samengesteld combo trad ook jazz-zangeres Marysia van der Laaken op. Met haar prachtige stem zong zij ondermeer de bekende bossa nova ‘Wave’ en ‘Signed, sealed, delivered’ van Stevie Wonder.
Het gehele concertprogramma werd op vakkundige wijze gepresenteerd door de aanwezige burgemeester. In de Dorpskerk in Katwijk burgemeester Wienen, in de Groene Kerk in Oegstgeest burgemeester Waaijer.

Bekijk de foto’s van beide concerten in ons fotoalbum: Vrijdag 9 januari Dorpskerk Katwijk en Zaterdag 10 januari Groene Kerk Oegstgeest.