In een bomvolle Dorpskerk genoot het publiek afgelopen vrijdag van een prachtig muzikaal Nieuwjaarsconcert van de Harmonie Katwijk met geweldige solisten Marinda Kusters en Treeo Hout.

In het voorprogramma zorgde het Aspirantenorkest, het leerlingenorkest van de Harmonie Katwijk onder leiding van Misha Sporck, voor een ontspannen en muzikale start van het concert. Het Grote Orkest onder leiding van Rob Balfoort nam het muzikale stokje over met het openingsstuk Nordic Fanfare and Hymn.

Muzikale reis
De presentator was burgemeester Visser en hij was een goede ceremoniemeester in het concertprogramma. Hij wees het publiek op de volgende twee muziekstukken: Crown Imperial, een muziekstuk ter gelegenheid van de kroning van het Brits Koningshuis en This Majestic Land.

Vervolgens maakt Treeo Hout haar opwachting. Zij betraden al spelend het gangpad van de Dorpskerk met een prachtig stuk van Händel. Virtuoos en zeer muzikaal was dit solo-optreden van Treeo Hout, een driekoppige formatie op fagot, hobo en dwarsfluit. Ze namen het publiek mee in een muzikale reis langs allerlei stijlen.

Concerto for Flute
Marinda Kusters, de soliste op dwarsfluit mocht in het volgende blok haar geweldige talent laten horen. Nadat het orkest Persis Overture ten gehore had gebracht was Concerto for Flute haar masterpiece. Wat een geweldig talent. Daar kan het orkest alleen maar ontzettend trots op zijn.

Het concertprogramma vervolgde zich met A Choral for a Solemn Occasion en Aurora Borealis, prachtige stukken waarin alle instrumentgroepen van de Harmonie Katwijk tot hun recht kwamen.  Tegen het eind van het Nieuwjaarsconcert stonden populaire nummers als Stairway to Heaven en My Fair Lady op het programma.

Treeo Hout sloot samen met de Harmonie Katwijk dit fantastisch muzikale concert af. De staande ovatie van het publiek werd dankbaar in ontvangst genomen.

Bekijk de foto’s in ons foto-album.

Foto’s zijn gemaakt door Aad de Winter (bobkat.nl).