Onder leiding van de nieuwe dirigent Rob Balfoort geeft Harmonie Katwijk de oranjefeesten van de komende weken een muzikaal tintje. Op uitnodiging van Oranjeverenigingen speelt het orkest zowel tijdens de aubade, Koningsdag, als ook op het Bevrijdingsfeest. Meerdere kansen om dit orkest te beluisteren dus!

Na een interim periode en een sollicitatieprocedure is Harmonie Katwijk heel tevreden met haar nieuwe dirigent Rob Balfoort. Rob is geen onbekende in Katwijk. Sinds 1988 is hij werkzaam als muzikaal leider bij zustervereniging DVS. We zijn blij dat hij het Groot Orkest leidt en kijken samen met hem uit naar de toekomst.

Aubade en Koningsdag
Op vrijdag 24 april zal Harmonie Katwijk, samen met zusterverenigingen UNI, DVS en FloraBand, de traditionele oranje-aubade bij het gemeentehuis muzikaal ondersteunen. Daarnaast openen we het Koningsdagfeest op de Turfmarkt met een aubade met het Wilhelmus en andere Vaderlandse liederen. We vervolgen dit concertprogramma met een divers repertoire wat een vooruitblik geeft op ons zomerprogramma.

Bevrijdingsdag
Op 5 mei zal een indrukwekkende Bevrijdingsparade door Katwijk rijden. In de tuin van het gemeentehuis zal Harmonie Katwijk die middag een bevrijdingsconcert verzorgen. Het thema van dit concert is ‘Vrijheid en Vriendschap’. Wij hopen u op een van deze muzikale evenementen te ontmoeten.