TriPodia stond op vrijdag 7 en zaterdag 8 juni in het teken van Symphonica aan Zee, een muzikaal spektakel door popkoor Pop4Shore! en Harmonie Katwijk. Beide verenigingen kunnen tevreden zijn, het was een waanzinnige show vol met zang, muziek, licht- en geluidseffecten en choreografie.

Na een gedegen voorbereiding van enkele maanden waren Pop4Shore! en Harmonie Katwijk er meer dan klaar voor. De zaal was geheel in het strand en zee thema gehuld en ook de muzikale voorbereiding met onder andere een gezamenlijke generale repetitie was goed.

Presentatie en programma
Beide avonden werden op verfrissende wijze gepresenteerd door koorlid Jaco en harmonielid Gerard. Niet alleen op presentatiegebied, maar zeker muzikaal kunnen Pop4Shore! en Harmonie Katwijk het prima met elkaar vinden. Dat bleek goed uit het mooi opgebouwde concertprogramma. De gezamenlijke nummers Hallelujah, Set fire to the rain, Feeling good en ABBA werden perfect uitgevoerd. Maar ook was er volop gelegenheid om Harmonie Katwijk en Pop4Shore solistisch te beluisteren in nummers als ‘Winter’, Deep Purple Medley en vele andere pop- en rocknummers. Het was dan ook een gevarieerd programma met voor ieder wat wils, van Elvis tot Black Eyed Peas, en het publiek reageerde na afloop dan ook enthousiast met een staande ovatie.

Muzikale samenwerking
Deze muzikale en organisatorische samenwerking was goed en koor en orkest kunnen meer dan tevreden zijn over Symphonica aan Zee. Het aanstaande zomerseizoen zijn Pop4Shore! en Harmonie Katwijk op diverse plekken in Katwijk en omgeving te zien en te beluisteren. Meer informatie: www.pop4shore.nl en Agenda Harmonie Katwijk.