Vrijdagavond 19 mei 2017 staat cultureel centrum TriPodia in het teken van het jaarlijkse voorjaarsconcert van Harmonie Katwijk met het thema ‘Harmonie Katwijk gaat solo’.

Donateurs, vrienden en andere belangstellenden zijn van harte uitgenodigd om dit concert bij te wonen. Na het succesvolle nieuwjaarsconcert aan het begin van 2017 hebben beide orkesten diverse zomerse muziekstukken ingestudeerd.

Het Grote Orkest onder leiding van Rob Balfoort zal tijdens een aantal nummers samen met het Aspirantenorkest onder leiding van Misha Sporck optreden. Maar wat u echt niet mag missen zijn de solisten uit het orkest.

Muzikaal talent
De solisten zullen na de pauze hun talent laten horen. Wilco van den Oever bijt het spits af met het prachtige ‘The Green Hill’; een stuk gebaseerd op Keltische muziek waarin alle facetten van de euphonium aan bod komen.
Later in het programma volgt Jan-Willem van Delft met ‘Klezmer Clarinet’, een Jiddisch muziekstuk waarin de klarinet de hoofdrol speelt. Het instrument leent zich door zijn grote toonomvang, expressie en flexibiliteit daar ook uitstekend voor.
Ook Simon van Rijn zal soleren in ‘God Bless the Child’. Dit nummer van Billie Holiday is speciaal door Rob Balfoort voor de Harmonie Katwijk gearrangeerd. Als laatste zal de saxofoongroep hun muzikale talent laten horen in ‘Root Beer Rag’ van Billy Joël.

Toegangskaarten
De donateurs en vrienden hebben een uitnodiging ontvangen. Toegangskaarten à € 6,50 kunt u reserveren via info@harmoniekatwijk.nl of op de avond kopen aan de zaal. Aanvang van het concert is 20.00 uur, rond 19.30 uur gaat de zaal open.