Grote orkest

Home » de vereniging » Grote Orkest

Grote orkest

Harmonie Katwijk is opgericht in 1896 en vandaag de dag nog altijd jong en levendig! Met de komst van het Aspirantenorkest, wordt het ook wel het Grote Orkest genoemd. Het Grote Orkest bestaat uit zo’n 60 enthousiaste muzikanten. Voor toelating tot dit orkest is diploma HaFaBra B of gelijkwaardig niveau nodig. Het orkest komt uit in de 3e divisie.

Optredens

Het Grote Orkest verzorgt regelmatig optredens en concerten in Katwijk en omgeving. Het repertoire is zeer divers en varieert van klassieke muziek tot bekende film-, musical –en popmuziek. Bekende concerten zijn het voorjaars- en najaarsconcert, het traditionele Nieuwjaarsconcert in de Dorpskerk en het sfeervolle concert tijdens de KatwijkBinse Najaarsfeesten op het plein bij de Dorpskerk in Katwijk aan den Rijn. Ook verleent de harmonie regelmatig haar medewerking aan Koningsdag en de herdenking tijdens de Visserijdagen.

In aanvulling op de traditionele bezetting, maakt het orkest ook regelmatig gebruik van solisten, combo en zang.

concert Grote Orkest

Repetitie: