Afgelopen zaterdagavond 10 mei klonken muzikale klanken in cultureel centrum TriPodia. Het Grote Orkest onder leiding van Dick Verhoef trad op tijdens het donateursconcert ‘Spring is in the air’.

Het concert werd geopend met het indrukwekkende muziekstuk Lebuïnus ex Daventria. Deze filmmuziekachtige compositie vertelt de geschiedenis van de Angelsaksische monnik Lebuïnus. Ook ‘Pilatus, Mountain of Dragons’ was adembenemend. Dit werk bouwt op in de vorm van een symphonisch gedicht met moedige avonturiers en een draak in de hoofdrol.

Na de pauze stonden populaire stukken op het programma, zoals Santana en ‘A Day after Tomorrrow’. Ook het stuk ‘For All Mankind’ van de Katwijkse componist Siddharta Barnhoorn zorgde ervoor dat het aanwezige publiek zich goed vermaakte.

Het publiek werd op professionele wijze door de avond heengeleid door presentatrice Marielle van den Oever.