Na enkele jaren afwezigheid deed het aspirantenorkest van Harmonie Katwijk op zaterdag 1 november in Noordwijkerhout mee aan het SAStiVAL. Dat werd meteen een groot succes! Na een gezellige studiemiddag, een geweldig optreden en een spannende jurering wonnen zij de eerste prijs.

Trots en blij namen de leerlingen en dirigent de prijs en de grote wisselbeker in ontvangst. Met een gemiddeld cijfer van een 8,85 prees de jury het aspirantenorkest met hun intonatie, ritmiek, dynamiek en presentatie. Een geweldig resultaat na een leuke studiemiddag met pannenkoeken eten en een belangrijke generale repetitie in de repetitieruimte.

Spannend
Voor de meeste leerlingen uit het aspirantenorkest was het hun eerste officiële festival. Best wel spannend want een professionele jury beoordeelt het orkest. De leerlingen gaven een geweldig optreden en alle spanning viel van hun schouders toen het geweldig resultaat bekend werd gemaakt. Voor dirigent Wilco van den Oever werd dit SAStiVAL een extra bijzonder afscheid van zijn aspirantenorkest.

SAStiVAL
Het SAStiVAL is een festival voor leerlingenorkesten, dat jaarlijks plaatsvindt op de eerste zaterdag van november. Het wordt georganiseerd door Christelijke harmonievereniging Crescendo Sassenheim en Valkenburg’s Harmonie. Ieder orkest speelt een zelf in te vullen programma van 20 minuten en kiest hieruit een te beoordelen werk. Naast dit werk wordt ook de algemene uitvoering meegenomen in de beoordeling, welke wordt gedaan door een onafhankelijke, professionele jury. Ieder orkest krijgt van hen een opbouwend verslag van het optreden.

Lijkt het jou ook wel wat? Zo’n gezellige muzikale dag en samen gaaf muziek maken? Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe, enthousiaste leden! Graag ontmoeten wij je tijdens een van de concerten of op dinsdag- of donderdagavond tijdens de repetitie van een van onze orkesten.