Op 8 januari heeft Harmonie Katwijk, al weer voor de zestiende keer, een schitterend nieuwjaarsconcert uitgevoerd. Mede mogelijk gemaakt door hoofdsponsoring van Wijkraad Katwijk aan den Rijn en subsponsors Tuincentrum de Uiver, Ouwehand Bouw, Van Kruistum Schilders, Houthandel van Kempen en Accountantskantoor Brittenburg.

Tijdens de inloop warmde het Aspirantenorkest het binnenstromende publiek op onder leiding van haar dirigent Misha Sporck. Enthousiast speelden de muzikanten, van 7 tot 70+ jaar, een aantal prachtige muziekstukken. Zoals ‘Earth Song’ van Michael Jackson, het melodieuze ‘Cantabile for Winds’ van Rob Ares en als klap op de vuurpijl ‘Firework’ van Katy Perry. Dirigent Misha en het orkest zetten met zichtbaar plezier hun beste beentje voor. En dat werd zeer gewaardeerd door een volle Dorpskerk.A54A1955

Afwisselend programma
Daarna was het Groot Orkest van Harmonie Katwijk onder leiding van Rob Balfoort aan de beurt. Ook nu werden de stukken vakkundig en met humor aan elkaar gepraat door raadslid Gerard Bol. Een afwisselend programma met onder andere marsen, het prachtige stuk ‘O Magnum Mysterium’, ‘Gulliver’s Travels’, ‘Earth Wind and Fire’ en tot besluit de traditionele ‘Magyaren Polka’ met een hard meeklappend publiek maakte er een geweldige avond van.

Gitarist te gast
Mede dankzij het fenomenale spel van gastgitarist Paul Pleijsier die solo en begeleid door het orkest het ‘Concierto de A54A2353Aranjuez’ en enkele Beatle-hits ten gehore bracht. En zeer zeker door dirigent Rob Balfoort die enthousiast met het orkest een nieuwe muzikale weg in is gegaan. Met bijvoorbeeld het stuk ‘Canals of Amsterdam’, een compositie van Rob Balfoort, die met veel applaus beloond werd.

Harmonie Katwijk wenst u een gezond, muzikaal en feestelijk 2016 toe en nodigt u graag uit om van de komende concerten te komen genieten.